|
|
|
|
Reklāma:
22.12.2012
|
|
|
1. Godīgums Šī pasaule var turpināt spēlēt teātri, apgalvojot, ka godīgums vairs nav modē. Tomēr, neskatoties uz šāda teātra popularitāti, būs grūti atrast sabiedrību vai atsevišķu indivīdu, kurš nenovērtētu godīgumu, nemeklētu tā izpausmes, it sevišķi attiecībā pret sevi pašu. Tomēr bieži izskatās, ka godīgums tiešām vairs nav modē. Pat ja tā uzņēmums negrasās sekot šādām modes vēsmām. Tas sekos mūžīgiem principiem un vērtībām, kuri nevar zaudēt savu aktualitāti, ietekmējoties no modes tendencēm. 2. Patiesums Mēs dzīvojam laikā, kad gumijas smaidi un pilnīgi vienaldzīgi jautājumi: Kā iet? ir kļuvuši par normu. Liekulības sindroms ir paverdzinājis ļaudis, kuri cenšas gūt panākumus. Bet prasme paust uzspēlētas jūtas ar noteiktu mīmiku un iemācītām frāzēm nekad neaizstās patiesumu un sirds siltumu. Mūsdienās ir jūtams reāls īstu, patiesu savstarpēju attiecību deficīts. Tāpēc uzņēmums centīsies iemācīt savam personālam nevis gumijas smaidus, bet patiesu izpratni par klienta vēlmēm, lai piedāvātu pašu optimālāko un lētāko risinājumu. 3. Principialitāte Principu trūkuma daba ir līdzīga vājumam un vieglprātībai. Ja mēs satiekam cilvēku , kuram nav skaidru dzīves principu, mēs saprotam, ka uz tādu cilvēku paļauties ir bīstami. Bet ja mēs saskaramies ar šādu uzņēmumu? Kāds sludinātājs reiz ir teicis: Tevi ciena nevis par to, ko Tu saki. Tevi ciena par to, ko Tu aizstāvi! Tāpēc kāda cilvēka vai uzņēmuma sekošana noteiktiem principiem izraisa cieņu un stabilitātes sajūtu. Bet stabilitāte, savukārt, izraisa uzticēšanos. 4. Kompetence Cik bieži mums visiem ir nācies dzirdēt frāzes: Es nezinu, vai Es par to neatbildu, vai Ko gan es tur varu darīt. Tādas atbildes uz klienta jautājumu daudz ko liecina par uzņēmumu. Visdrīzāk, ja klientam tiktu uzdots pretjautājums no uzņēmuma personāla puses: Kad Jūs vēl pie mums iegriezīsieties?, klients noteikti atbildētu: Nezinu, Neesmu pārliecināts. Tas nav no manis atkarīgs un nekad vairs šajā uzņēmumā negrieztos. Vispusīga orientācija, apmācība un personāla profesionalitāte, vērsta uz kvalitatīvu savu darba pienākumu veikšanu (tas, kas arī tiek saukts par profesionalitāti), ļaus panākt to, lai klients uz līdzīgu jautājumu atbildētu: Ja man būs vajadzīga palīdzība noteikti griezīšos Jūsu uzņēmumā!. 5. Atvērtība Reizēm gadās sastapt cilvēkus, pēc sarunas ar kuriem šķiet, ka esi sarunājies ar dzelzsbetona sienu. Un tas nav tādēļ, ka šim cilvēkam nepiemīt augsts intelekts vai, ka viņš/viņa ir slikts cilvēks. Vienkārši viņš ir ieslēdzies kā pērle gliemežvākā, lai aizsargātos no apkārtējās pasaules. Rezultātā pēc sarunas paliek iespaids, ka kopēju valodu tā arī nav izdevies atrast. Šādas sajūtas nevienu nemotivē un nerosina uz radošu sadarbību. Tieši pretējas sajūtas rodas, ja saruna ir atvērta un uzticības pilna. Šāda saskarsme rada pateicību par uzticēšanos. Bet pateicības sajūta no klienta puses tā ir vērtība, ko nevar nopirkt ne par kādu naudu. 6. Bezkompromisu pieeja Kompromisi tā ir parādība, ar kuru mēs sastopamies katru dienu. Tieši kompromisi mūs novirza no galvenā izvirzītā mērķa. Tieši kompromisi (kompromisi attiecībā uz savu sirdsapziņu, attiecībā uz augstiem morāles standartiem utl.) sadrumstalo mūsu pūles ceļā uz pilnību. Tieši kompromisi piedāvā mums neīsto vieglo ceļu, nevis grūtu, radošu darbu. Kompromisus varētu salīdzināt ar vēža šūnām, kas reiz nokļuvušas organismā, sāk vairoties un pārvēršas ļaundabīgā audzējā, kas iznīcina šo organismu. Uzņēmuma lojalitāte pret kompromisiem veicina šādu vēža šūnu rašanos uzņēmuma organismā. Tāpēc, lai kādu dienu neatklātu uzņēmuma organismā neizārstējamu slimību, kompānijas uzdevums ir sekot tādiem standartiem, kas izslēdz jebkuru noslieci uz līdzīgām nāvējošām slimībām. 7. Tiekšanās pēc pilnības Ja mēs netiecamies pēc pilnības mēs vispār nekur netiecamies. Pasaulē jau pietiek viduvējības. Vai tiešām mēs labprātīgi piekritīsim būt par viduvējību? Būt kā visi, rīkoties kā visi, runāt kā visi, domāt kā visi, dzīvot kā visi... Skumjāku skatu grūti iedomāties. Vai tiešām mēs samierināsimies ar savu bezpersoniskumu, kaut arī materiālā ziņā mums viss būs kārtībā? Vienmēr ir bijuši cilvēki, kas samierinās ar Second Best... Vienmēr ir bijuši uzņēmumi, kas samierinās ar Second Best... Bet mēs un mūsu uzņēmums neesam viņu vidū!
|
|
|
|
|